05-02-2022 - Roc Melé sorprenent
13-02-2022 - Puigpedrós des de Malniu
12-02-2022

Aquest dissabte decidim anar a fer la volta que passa per Besines i el llac de Lanos. Sortim del coll de puymorens i pujem per la coma d'en Garcia fins assolir la portella. Durant la nit ha deixat una empolssinada que tapa la neu regelada dels dies anteriors. De la portella cal descalçar uns metres caminant sobre herba. Tornem possar esquís i primer cal superar un petit pas estret entre pedres i ja podem baixar cap a Besines. Trobem la neu molt encrostada i arribem fins el torrent. Davant nostre tenim el refugi de Besines, tancat.
Remuntem la vall i deixant a l'esquerra el Puig de Besinelles pujem la portella de Lanos amb crampons. Baixem cap a l'estany de Lanos per neu primavera ja transformada pel sol i el voregem fins a prop de la presa i ja queda remuntar fins el coll de Lanos. fins aqui hem tingut sol i ara el cel es tapa i anem pujant amb mala visibilitat de la que no deixa apreciar el relleu. Del coll fem el descens cap el Cortal Rossó i agafem la pista (està innivada) i amb petits trams sense neu arribem novament al coll de Puymorens.

Francesc, Esteve i Jordi

La portella de la coma d'en Garcia al fons

El refugi de Besines al fons

El refugi de Besines

A la portella de Lanos guardant els crampons

La presa de Lanos

Pujant cap el coll de Lanos, l'ultim de la ruta